Zdravý talíř

zdravy-talirZdravý talíř

Pokud jste ještě nenarazili na Facebooku nebo internetu na stránky paní Margit Slimákové, pro inspiraci posílám její Zdravý talíř.

Jde o jednoduchou pomůcku, výborně zpracovanou, která vám pomůže velmi rychle nastartovat zdravější režim bez velkého studování odborné literatury. První týdny mohou být složitější pro ty, kteří se moc s ovocem a zeleninou nekamarádí. Jak už jsem řekla, můj klasický trojboj je S+B+V. V–tedy vláknina, jejíž zastoupení je především v ovoci a zelenině. Pět až šest jídel denně znamená 5-6 porcí ovoce nebo zeleniny.

Paní Margit zpracovala tuto jednoduchou pomůcku, která odpovídá požadavkům moderního zdravého stravování. Kdo si chce prohloubit znalosti v tomto oboru, ať už jde o inspiraci, zvědavost nebo odborníka, určitě si najděte čas a její stránky www.margit.cz sledujte a pročítejte.

Někdy jsou její články hodně vědecky pojaté a občas budete mít pocit, že nesmíte vlastně jíst nic a to co jíst můžete, tak jen potraviny z ekologických zahrádek a farem. Prosím, neberte všechno tam moc vážně. Ano, souhlasím, bylo by moc hezké, pokud by to možné bylo. I já jsem nadšená, že po svém stěhování na venkov mohu čerpat z vlastní zahrádky, která rozhodně není ani v nejmenším hnojená a ošetřována chemikáliemi. Je to také velká dřina, ale vím, co jíme. Ne každý tuto možnost má. To však neznamená, že nemůžete do svého jídelníčku přidat ovoce a zeleninu. I kupované zboží je lepší než žádné. Při prodeji jde o přísně hlídané normy. Nedávno jsem viděla dokument v České televizi právě o kvalitě ovoce a zeleniny, se kterou se setkáváme na trzích a v obchodech. Paní doktorka se dušovala, že právě BIO farmy jsou velmi přísně hlídané a zákazník může být naprosto v klidu, že si kupuje opravdu nechemicky upravené potraviny. Může se najít i ten, který zkusí propašovat na trh neekologické potraviny, ale jistě jich nebude moc. Vždyť pokuty jsou vysoké.

Nebojte se tedy jíst „normální“ potraviny, ale vždy s rozumem. Klobásy na stůl nepatří, hrachovka s chlebem vás zasytí stejně a s přísunem vhodných minerálů a vitamínů.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nutriční poradna. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Komentáře nejsou povoleny.